דרכים מוצלחות להתמודדות עם פיברומיאלגיה

דרכים מוצלחות להתמודדות עם פיברומיאלגיהשמן ארניקה: מפיג כאבים ורגישות בשרירים. יש לעסות את האזורים הכואבים בשמן פעמיים ביום(שימוש בשמן ארניקה אינו מומלץ לסובלות / סובלים מיל"ד).
הידרותרפיה: טבילה במים חמים או קרים עשויה להקל על הכאב הנגרם מפיברומיאלגיה. מומלץ להתקלח במים חמים בבוקר, כאשר הכאב בדרך כלל בשיאו. בלילה, אם מתקשים להירדם, מומלץ לנסות לטבול באמבט מים חמים. סאונה ורטיות חמות הן דרך מהנה נוספת להרגעת השרירים.

ניתן להוסיף שמנים אתריים למי האמבט כדי לסייע בהפגת הכאבים. שמן קמומיל, לבנדר ורוזמרין מפחיתים מעוצמת "הדלקת". פלפל, זנגביל ואקליפטוס ממריצים את זרימת הדם לשרירים.
ניתן גם להזליף 25 טיפות מהשמן ל-2 ליטר מים רותחים. מספיגים מספר רצועות בד בתערובת הנוזלים ומניחים להן להתקרר עד שיהיו נעימות למגע. לכרוך את רצועות הבד סביב האזור הכואב. ניתן להשתמש בשמני קמומיל, יסמין, לבנדר וורד בתוך מבער. כך יתפשטו אדי השמן בחלל החדר.

חשוב מאד לרכוש נעליים שתומכות היטב בכף הרגל. רצוי להימנע מכפכפים ונעלי עקב ולא ללכת יחפים (פרט לשפת הים).

מומלץ לשתות כוס מים נקיים אחת לשעתיים במהלך היום כדי לשטוף את הרעלים מהגוף ולהפחית את עוצמת הכאב הנגרם מתסמיני הפיברומיאלגיה.