שעות קבלה: בתיאום מראש
טלפון: 03-5279698
נייד: 050-6306357
כתובת: ביאליק 19, בת ים
 
בדרך הטבע - יוספה בראונשטיין
 
 
 
 
 

טיפים פרקטיים שיעזרו לך להתמודד עם תסמיני פיברומיאלגיה

 
 
 
  • שתי מים נקיים בכמות גדולה במהלך היום על מנת לסלק פסולת ורעלים מהגוף אשר מגבירים את כאבי המפרקים.
  • אמצי תזונה "מפחיתת דלקת" על ידי הוצאה מהתפריט של מזונות אלרגנים.
  • שפרי את התפקוד של מערכת העיכול על ידי איזון מצע החיידקים הטובים במעיים וניקוי הגוף מרעלים ופסולת.
  • חשפי את גופך לאור היום (או השמש: בשעות המותרות 08:00-10:00 ולא יותר מ-10 דקות). אם את בבית, פתחי וילונות ותני לאור השמש להיכנס. אור השמש ישפר את מצב רוחך באופן מיידי. אם את נמצאת במקום סגור, צאי החוצה להפסקה למספר דקות וחשפי את עצמך לאור ולשמש.
 
טיפים פרקטיים שיעזרו לך להתמודד עם תסמיני פיברומיאלגיה
 
  • בצעי פעילות גופנית במשך 30 דקות, 3-4 פעמים בשבוע (הליכה, שחייה, התעמלות עדינה) להפחתת הכאב ושיפור מצב הרוח.

  • טבלי באמבט של מים חמימים או עמדי מתחת לזרם ים חמימים כאשר את מתקלחת. מים חמים מרגיעים שרירים מתוחים מפחיתים כאב.

  • ישיבה באמבט של מים חמימים תשפר גם את השינה.

  • הפחיתי את מצבי הסטרס בחייך. כבר שנים ידוע כי סטרס כרוני מעצים ומגביר את התסמינים של מחלות כרוניות (סוכרת, יתד לחץ דם) בכלל, ופיברומיאלגיה בפרט.
על כן, עצתי לך: הרחיקי את עצמך עד כמה שניתן ממצבי לחץ, מתח, דאגות וחרדות. גם אם נקלעת למצבי "משבר", למדי להתייחס אליהם כאל "משהו לא נוח אבל נסבל" במקום "משהו נורא ואיום". מהר מאד תגלי שאם תסתכלי על החיים דרך "משקפיים ורודים", הלחץ והחרדה לא ישתלטו עליך כאשר תקלעי למצב "משברי" וגם השינה שלך תהיה נוחה יותר.

  • למדי לשפר את כישורי התקשורת עם בן הזוג, בני המשפחה, חברים ועמיתים לעבודה לגבי הקשיים שמציבה הפיברומיאלגיה בפנייך. תקשורת גלויה ופתוחה עם הסביבה תפחית את המתח והמרירות ותאפשר לך לתפקד ביום יום בקלות רבה יותר.

  • ערכי "לוח התחייבויות" ובדקי על אלו התחייבויות את יכולה לוותר בלי לפגוע בבני המשפחה ובחברים. זאת על מנת שלא להעמיס על עצמך יותר מדי ולאפשר לעצמך לנוח (תנומה קלה בצהריים), להתעמל, "לעשות הליכה", מדיטציה או כל פעילות אחרת שעוזרת לך להירגע.

  • פני זמן לדברים שאת אוהבת לעשות, אך גם לדברים שאת "חייבת" לעשות. ההתמודדות עם הכאב והעייפות על בסיס יומיומי מחייבת ליצור סדר עדיפויות על מנת לשמור על האנרגיה לשם השגת היעדים שהצבת לעצמך.

  • בקשי מבן זוגך שיעסה את המפרקים והשרירים הכואבים בשמנים אתריים על בסיס של שמן נשא כמו שמן שקדים, שמן שומשום או שמן חוחובה. התייעצי עם ארומתרפיסטים מוסמכים באיזה שמנים אתריים להשתמש על מנת להקל על כאבי השרירים והמפרקים ולשפר את השינה. בדקי כי אין התוויות נגד לשמנים בהם את מבקשת להשתמש על מנת למנוע נזקים.

  • השתדלי לשמור על מצב רוח מרומם. חשבי על דברים משמחים, צפי בסרטים משעשעים, קומדיות רומנטיות למשל, שירי שירים שמחים או כל דבר שיכול להעלות חיוך על פנייך. הומור הוא לעיתים התרופה הטובה ביותר לכאב.