איך מתמודדים עם בולמוס אכילה ותשוקה למתוק

בולמוסי אכילה ותשוקה למתוק הן תופעות שכיחות, בעיקר אצל נשים, אשר מתגברות במצבים של תסמונת קדם וסתית או חוסר איזון הורמונלי.
לבולמוס של אכילת פחמימות ובעיקר מתוקים ישנו הסבר מדעי: כמות האינסולין שמשחרר הלבלב אחרי אכילה של פחמימות מבוססת על מה שאכלנו בארוחות הקודמות. במצב תקין, האינסולין המופרש מצליח להעביר את אנרגית הפחמימות לכבד וכן לספוג סוכר מהדם ולהעבירו לתאים. צריכה מוגברת של סוכרים פשוטים (עוגות, עוגיות, גלידה, משקאות ממותקים) גורמת להפרשה מוגברת של אינסולין, במטרה לספוג סוכר מהדם ולהכניסו לתאים, ובסופו של דבר לשחיקתו של הלבלב בטווח הארוך.
לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם בולמוס אכילה ותשוקה למתוק:

  • בססו את הארוחות שלכם על פחמימות מלאות (ירקות ופירות על קליפתם, דגנים מלאים). פחמימות מלאות מתפרקות לאט ועל ידי כך מעלות באיטיות את רמת הסוכר בדם, מגדילות את תחושת השובע ומפחיתות את בולמוסי האכילה והצורך במתוק.

  • רוב האנשים מרגישים צורך במתוק כאשר יורדת אצלם רמת האנרגיה, בעיקר בשעות אחר הצהרים. על מנת להעלות את רמת האנרגיה, שלבו בארוחות הביניים מתוקים בריאים, כגון: תמרים ואגוזים, "חטיפי אנרגיה" ביתיים על בסיס שיבולת שועל, טחינה, פירות יבשים ללא תוספת סוכר.

  • היעזרו בצמחי מרפא אשר מפחיתים את התשוקה למתוק: ג'ימנמה (ניתן להשיג בטיפות בבתי טבע) או קינמון (בחליטה).

  • בדקו אם בולמוס האכילה מתעורר אצלכם כאשר אתם חשים עצב, דיכאון, שעמום, בדידות, אכזבה או תסכול. אם אתם מרגישים בודדים או משעוממים, מצאו לכם תעסוקה שתמלא את היום ותשפר את מצב הרוח; ארגנו מראש את סדר הארוחות במהלך היום ואכלו כל שעתיים- שלוש. בצורה זו תשמרו על תחושת השובע לאורך זמן.
ההמלצות הנזכרות לעיל הינן כלליות בלבד.

מומלץ לפנות לייעוץ להתאמת תוכנית טיפול אישית המותאמת למצב החולה והתסמינים מהם הוא סובל.

לקביעת פגישת ייעוץ והתאמת תפריט אישית התקשרו 050-6306357


או מלאו פרטיכם בטופס "צור קשר" ואנחנו נחזור אליכם.