טיפים לחולות בתסמונת סיוגרן

  • שתי כמות נוזלים גדולה במשך היום (10-12 כוסות) על מנת להקל על היובש בפה ובעיניים ולסלק פסולת ורעלים מהגוף. שתי בכל פעם כמות קטנה של מים או תה צמחים.
  • אם את חווה קשיי לעיסה ובליעה בגלל היובש בפה ובגרון, אכלי מזונות רכים ודלילים.
  • הניחי קומפרסים חמימים לפני השינה למשך 5 דקות להקלה על עיניים יבשות ועייפות. אפשר להשתמש בחליטה של קמומיל כבסיס לקומפרס.
  • הקשיבי לגופך. אל תקחי על עצמך יותר ממה שאת מסוגלת ואפשרי לעצמך לנוח (תנומה קלה בצהרים).
  • הימנעי משהייה במקומות ממוזגים ומחוממים. חום וקור של מזגן מחמירים את היובש בעיניים.
  • הרכיבי משקפי שמש על מנת להגן על העיניים מקרינת השמש.
  • אל תיכנעי לתשישות הכרונית. בצעי פעילות גופנית מתונה ומהנה כמו הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים, ריקוד.
  • שבי באמבט של מים חמימים לשיפור השינה והפחתת הכאב. בצאתך מהאמבטיה, מרחי על גופך קרם לחות מזין מכיוון שהמים מייבשים את העור.
  • הרחיקי עצמך עד כמה שניתן ממצבי לחץ, מתח, דאגות וחרדות. גם אם את נקלעת למצבי משבר, למדי להתייחס אליהם כאל " משהו לא נוח אבל נסבל " במקום משהו "נורא ואיום".
  • למדי לשפר את התקשורת שלך עם בני המשפחה, חברים ועמיתים לעבודה ושתפי אותם בקשיים שמציבה בפנייך תסמונת סיוגרן. תקשורת גלויה ופתוחה תאפשר לך לתפקד ביום יום בקלות רבה יותר.
ההמלצות הן כלליות, ועל כן, לפני כל טיפול תזונתי חשוב לפנות לייעוץ כדי להתאים את הטיפול לתלונות ולסימפטומים.
לקביעת פגישת ייעוץ והתאמת טיפול אישי התקשרו 03-5279698 או 050-6306357

או מלאו פרטיכם בטופס "צור קשר" ואחזור אליכם.